KJØPSVILKÅR

KJØPSVILKÅR

 

OM BOSKALADY.NO

Selskapet har sitt sete i Norge.

Selskapets juridiske navn: BOSKA LADY RØRTVEIT

Postadressen er Strandgaten 208, 5004 Bergen.

E-post: Info@boskalady.no 

Org nr: 932 744 325

Mva nr: NO 932 744 325 MVA

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til: info@boskalady.no med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.

 

BESTILLING

Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.

Hvis det er noen feil i ordrebekreftelse, skal du kontakte oss umiddelbart via e-post: info@boskalady.no

 

LEVERING

Vi sender våre pakker gjennom Bring og Post Nord. Sporingsinformasjon vil bli sendt til din e-postadresse, dersom du ikke mottar sporingsinformasjon vennligst kontakt oss på e-post: info@boskalady.no

 

Pakkene kan også spores gjennom sporingsportal.

Bring: www.bring.no/tjenester/spore .

Post Nord: https://www.postnord.no/pakkesporing

Våre normale leveransetider er 3 – 5 virkedager. Bestillinger som gjøres før kl. 15 sendes samme dag (mandag – fredag). NB! Helge bestillinger sendes førstkommende mandag.

 

Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: info@boskalady.no

 

Priser for frakt:

  • Post Nord: 99kr
  • Bring: 150kr
  • 1000kr+ Gratis frakt

 

NB! Fraktpriser gjelder kun for kjøp i nettbutikk, gjennom våre salgskanaler på facebook (livesendinger) samt andre sosiale medier gjelder egne fraktpriser.

 

Varer kan også hentes i butikk (gjelder kun i Bergen) da velger du ved utsjekk hente i butikk. Pakken kan hentes fra 1-4 virkedager i butikk.

 

 

PRISER

Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer moms.

Vi forbeholder oss retten til endre / justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser pga. gal informasjon.

 

ANGRERETT

Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.

 

NÅR DU BRUKER ANGRERETTEN DIN:

Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til info@boskalady.no

 

I e-posten må:

  • Navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
  • Ferdig utfylt returskjema må være som vedlegg (dette kan lastes ned via nettbutikken)

 

Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (lovfestet 14 dager).

Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.

På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt. Frakt refunderes ikke.

 

REKLAMASJON OG KLAGER

Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.

Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.

Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

 

 

 

HVORDAN DU GÅR FRAM VED REKLAMASJON

Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til e-post: info@boskalady.no der du oppgir:

  • Navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen og evt bilder visst relevant.

 

Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.

Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

 

ANSVARSBEGRENSNING

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå pga. produktet.

Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.

Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

Vi tar ikke ansvar for pakker som blir skadet eller forsvinner under transport.

Vi tar ikke ansvar dersom kunde oppgir en adresse til oss men det viser seg og være feil adresse.

 

PRODUKTINFORMASJON

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

 

 

Endringer i de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

 

TVIST OG VALG AV LOV

Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.

Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.

Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her.

 

BETALING

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Du kan finne informasjon om de ulike betalingsmetodene lengre ned på denne siden. Betaling står som reservert helt frem til produktet er sendt fra oss, når produkt er sendt fra oss blir beløpet trukket fra konto.

 

 

REGISTRERING

For å handle hos www.Boskalady.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg.

Boskalady.no kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap.

 

BETALINGSMETODER

Visa Kort

Vipps

Klarna

Faktura

Ved kjøp hos oss så anses vilkår & betingelser som godkjent og akseptert.